Förkyldningstider...

Äntligen Fredag,brukar man säga ?
Jag har iaf varit sjuk i en vecka nu,förkyld ont hosta och feber,barnen åxå krassliga.Jag längtar tills vi blir friska och starka igen för det är liksom extra jobbigt att vara sjuk när man har småttingar och är ensam.

Jag längtar efter en ny bil faktiskt men väntar till efter jul då kanske man får en av alla mina barns "" rika pappor""hehehe lite skämtsamt för dom som hann läsa dom trevliga kommentarerna på senaste blogginlägget.

Jag och barnen iaf 3 av dom Nelly Oliver och Vincent ska ha Fredagsmys nu efter en kämparvecka,om jag blir piggare kanske vi ska hälsa på B....s firma i morgon där finns mycket stora bilar som tvillingarna skulle gilla att kolla in.

Det där med att kärringstyrda killar finns ju faktiskt kan ingen hålla med om det?inga namn nämnda.

Det där med att stava fel så känner jag till både Läkare och Advokater som stavar fel utbildning har dom mogen vet ej?jag tror snarare att dom som irriterar sej på det har problem själva med något.

Blogg har jag därför att det ska vara frivilligt att läsa om man vill,på FB blir man liksom tvingad att läsa massa lögner om tex vilket underbart liv vissa har,man läser sällan några problm......

Nu är Johanna Oskar Malin påväg till storebror Jesper som bor ca 40 mil bort,jag har då lyckats med att alla mina barn har en super bra kontakt med sina syskon och det är guld värt mer en guld guld är bara en droppe i havet mot bra syskonkontakt.

Jag är så stolt över mina barn trots vissa motgångar men det är löst nu och livet rinner på.

Trots min höga ålder och alla 6 barnen så finns det faktiskt vissa som är intesserade hur konstigt det är,men jag börjar faktiskt bli lite bekväm i singellivet,tänk att få bestämma precis vad man vill göra,bara att när man jobbat en hel vecka med jobb och barn komma hem skita i disk och tvätt mm lägga sej i badet med tända ljus och tänka på va bra man faktiskt har det.


Min Nelly är hos syrran i Österfärneby i kväll på kusinkalas med mormor och morfar jag stannade hemma pga min förkyldning.


Mina framtids planer är att jobba i Norge 2 veckor och va hemma med barnen 2 veckor,det skulle kunna gå,man skulle kunna engagera sig mer i barnen och få mer kvalitet tid med barnen,jag har mycket goda kontakter med Norge varje dag...

där kan man iaf få en hygglig lön,jag skulle tjäna på att jobba där och ha två veckor ledigt här för samma lön som nu...

men som vanligt finns det käppar i hjulen,glömmer aldrig när dom äldsta va små och jag kom in på ambulanssjukvårdarutbildning i stockholm ett år,men då vägrade pappan att ställa upp så jag hoppade av.



Har man Kärleken i sina barn som är familjen så kan man vara mer en nöjd tycker iaf jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0