Hösten...

Första veckan i Oktober bar det av till Åland igen...sista resan på länge iaf,ivår blir det nog en 2 dagars?

Vi va 10 tjejer som kom iväg denna gång men bara 3 fastnade på bild i bussen på ditresan,jag Karina och Anneli.

Hemma i värkligheten är Oliver förkyld sedan 2 veckor,han blir inte riktigt bra,Nelly har ocksä haft en släng av virus men övriga har klarat oss.

Vinterdäcken är på och kupevärmaren inkopplad, bilen har också fått Car port,jag har värkligen garderat mej för vintern .

Händer lite nu,jag har sökt 2 nya jobb varav det ena vill jag ha,att komma närmare stan skulle vara skönt....hoppas att H ber för mej om det nya jobbet:::

Kungsberget närma och bra där har jag fått tjing på en stuga som jag ska kolla på denna vecka,jag ska värkligen satsa på
skidåkning med hela familjen i vinter eftersom alla mina 6 barn gillar utförsåkning och småttingarna behöver träning efter som dom började åka förra vintern när dom bara va 3 år.

Måste ge en tistel till alla kärringstyrda män eller vad man ska kalla dom för män i mina ögon har ett högre värde...kanske mogen man då,kommentera gärna vad ni tycker om killar som låter den nya kvinnan bestämma hur pappan ska ha umgänge med sina egna barn?
ett + och hjärta till alla kvinnor som kämpar för att stå på egna ben trots alla motgångar med dåliga löner,hur många kvinnor är inte beroende av en mans inkomst?Jag har iaf kämpat ensam med 6 barn sedan 2001,numera är dom äldsta självförsörjande men jag har 4 växelvistboende kvar.

I morgonbitti bär det iväg till mormor och morfar med tvillingarna eftersom pappan har ledig helg när jag jobbar men det är ju bara positivt att få vara med trygga mormor och morfar.

Haft mycke motgångar i höst men det brukar vända och bli positivt,efter regn kommer solsken ju...

Tänk att jag genomgår 3dje tonåringen nu vill klarlägga att det är lättare med pojkar,det är jobbigare för tjejer och då kan jag förstå mina föräldrar som har 4 flickor och mamma vaju hemma med oss när pappa jobbade borta jämt......

Slutsitat...fan va skönt det är att vara SINGEL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0